Den Bosch Vicky Brownhuis en wsv de Viking 19 juni 2017

Op maandag 19 juni mochten de dames van de wandelgroep van het Vicki Brownhuis genieten van een vaartocht die door VaarKracht was aangeboden.
Na verzameling in ons huis, vertrokken we met enkele auto’s naar de jachthaven aan de Ertveldplas, waar Cees Van wsv De Viking en onze, inmiddels  vaste schipper Willem al op ons stonden te wachten.
Omdat het die dag 30 graden zou worden, dronken we koffie met iets lekkers, buiten op het terras. Wat een heerlijk begin van deze dag!

Om 11.00 uur vertrokken we met de boot, via de sluis bij Engelen naar Heusden.
Cees vertelde  onderweg over de werking van de sluizen, wat zeker een bijzondere ervaring was.  Op weg naar de haven van Heusden, genoten we van alles wat voorbij kwam. Vanaf het water ziet de wereld er toch anders uit!

Daar aangemeerd werd er een heerlijke lunch uitgereikt, die door Diana van de Viking  was klaargemaakt en we genoten van de broodjes en het fruit, zittend in de boot.
Omdat Heusden een mooi oud vestigingsstadje is, besloten we een korte wandeling door de leuke straatjes te maken. Om 13.45 uur vertrokken we weer.

Natuurlijk werd er door de dames heerlijk bijgekletst en zoals het altijd met leuke dingen gaat, vloog de tijd voorbij. Ondanks het briesje, stapten we warm, maar voldaan weer aan wal.
We konden nog even nagenieten op het terras en het verkoelende drankje, dat ons nog werd aangeboden was heerlijk!
Vanaf deze plaats willen we wsv De Viking en metname Willem, Cees en Diana hartelijk bedanken voor deze super verwendag op het water.  Hopelijk tot een volgende keer!

Lees ook deze verhalen

Over Vaarkracht

Leven met kanker is zwaar. De rollercoaster van onderzoek, onzekerheid en de lange reeks bezoeken aan het ziekenhuis eisen hun tol. Voor zowel de patient als zijn omgeving. Dan is het fijn als er een moment is waarop men even een nieuw perspectief kan ervaren. Even een moment geen kankerpatiënt zijn. Elk uur komen er in Nederland 13 kankerpatiënten bij die terecht komen in de mallemolen. Voor hen en alle andere patiënten organiseren wij een zorgeloze dag op het water.

Onze Missie

VaarKracht organiseert overal in het land vaartochten of een dagje op het water. Kleine belevenissen en pleziertjes vanuit even een ander perspectief. Daarom is onze missie ook simpel verwoord in onze belofte; ‘even een moment geen kankerpatiënt’. Samen met al onze vrijwilligers, de schippers die hun boot ter beschikking stellen en de horeca die zorgt voor een heerlijke lunch onderweg, bieden we al die mensen en hun omgeving een onvergetelijke dag.

Ook sponsor worden. Help mee.

De vaartocht of de dag in ons WaterHuis is gratis. Mede dankzij alle vrijwilligers en onze sponsoren hebben we zo al ruim 9000 patiënten een zorgeloze dag op het water kunnen aanbieden. Er is echter zo veel meer vraag die wij van harte proberen in te vullen met uw hulp. Help ons mee!